top of page

למה יזמות חברתית היא מודל הכנסה חדש?

עודכן: 6 במרץ

בשנים האחרונות, היזמות החברתית ביססה את מעמדה כמודל הכנסה חדש עבור יזמים ואנשי עסקים רבים. רוב המדינות המערביות בעולם מעניקות כיום תכניות סיוע ושיפור איכות החיים לאוכלוסיות נזקקות בכל יום ובכל שעה. הצורך לסייע לאוכלוסיות מוחלשות הוא יומיומי ורלוונטי מתמיד. כיום, לא מספיק שתהיה איש עסקים כריזמטי וממולח, על מנת לייצר השפעה – אתה צריך להותיר חותם. בני האדם ניחנו בכישורים שמאפשרים להם לשרטט, לייצר, לתרום, להוביל ולדאוג לכל מחסורם ברמה איכותית וגבוהה. העולם הקפיטליסטי בשנים האחרונות יוצר שילוב יחד עם עולם הנדבנות והעשייה למען האחר, וזה פותח מגוון אפשרויות להקמת יוזמות חברתיות שהן עסק מצליח לכל דבר ועניין.


הכנסה

עסק מצליח, מטרה נעלה

יוזמות עסקיות רבות שמכילות בתוכן את הפן החברתי נוגעות בנושאים חשובים כמו דאגה לנוער בסיכון, סיוע למשפחות מתחת לקו העוני, מלחמה ברעב, אסונות אקלים ועוד. יחד עם הגדילה וההתפתחות המהירה של העולם המודרני, מגיע גם הצורך לחפש פתרון עבור סוגיות יומיומיות חשובות לא פחות. חברות רבות בתחום בוחרות לקדם נושאים חשובים על סדר היום באמצעות מימון תוכניות חברתיות, תרומת של נדבנים, שיתוף פעולה עם תאגידים או גופים ממשלתיים ועוד מגוון דרכים יצירתיות. יוזמות רבות בוחרות ללכת בדרכים מוכרות ולעקוב אחר מודלים פיננסים שפותחו במיוחד עבור הדרכה ומתן סיוע ליזמים. כיום, כמעט כל יוזמה שמה לפנייה ערך עליון שהופך את הפעילות שלה לחיונית עבור מטרה חברתית נעלה.

יוזמה חברתית – מדוע?

יוזמה חברתית קמה בראש ובראשונה מתוך דאגה לזולת ומחשבה על הפריטים האחרים בחברה. המטרה של היוזמה החברתית היא לחולל שינוי חברתי, להביא לסדר היום נושאים שלא מקבלים מספיק תשומת לב, ולהעניק עזרה לאדם החלש. המטרה הבסיסית של יוזמה חברתית היא מטרה רגשית, ולא מטרת רווח כלכלי. השאלה הנשאלת היא, מדוע להשקיע ביוזמה שכזו? מספר יזמים חברתיים מובילים מספרים כי הם מלאים בתשוקה למיזם שהם הקימו ומעידים על היוזמה שלהם כ"קריירה עם משמעות". אותם יזמים מאמינים כי יזמות חברתית היא המודל העסקי החדש. איך זה מתבטא? אספנו עבורכם מספר סיבות:


1. חיבור למטרת החיים שלנו כבני אדם

מיזם שמתווך בין עסקים לתורמים כלכליים סייע לגייס ב-4 שנים כ-2.4 מיליון דולר עבור ארגונים ללא מטרות רווח. מפתחי המיזם משיגים השפעה חברתית שמובנית בתוך המודל העסקי של החברה. ההשפעה החברתית מאפשרת ליזם לעבוד ולתרום לחברה בו זמנית, ומשמשת כדרך אותנטית לשירות העולם.


ikigai

2. שמירה על מוטיבציה

יוזמה חברתית שמבוססת על המודל העסקי one on one, תורמת ציוד חיוני לילדי בית ספר על כל פריט שנמכר בין כתליה. המטרה היא לאפשר לילדים ללמוד ולספק להם כלים כמו מחברות, עפרונות, עטים, צבעים, שדכנים וכדומה. מפעל החברתי מסוג זה תורם למוטיבציה של היזם ומעודד אותו להמשיך בתרומה החברתית תוך ניהול יוזמה חברתית מוצלחת.

3. הקניית אושר מתמשך

סטארט אפ חדשני שעוסק בשיפור תשתיות תברואה לתושבי כפר קטן, מספק לבעליו אושר אינסופי ותחושת גאווה וסיפוק. המשאבים שהסטארט אפ השקיע תרמו לשיפור חיי התושבים בכפר, ואף העניקו עבודה ופרנסה לתושבי הכפר העניים – win win שנעשה באמצעות אימפקט חברתי.

4. סיוע לאחרים לממש את מטרת חייהם

יוזמה לפיתוח פרויקטים אדריכליים שפועלת לפי מודל עסקי של חברה ארגונית, מצליחה להוציא לפועל תוכניות אדריכלות למען החברה הזקוקה להן, ואף לתמוך כלכלית ב-24 עמותות שונות ללא קבלת תשלום.

5. הצרכנים דורשים יוזמה חברתית

חברה שמייצרת מוצרים ידידותיים לסביבה הוקמה במיוחד כדי להעניק לעולם ולאנשים החיים בו מוצרים בריאים ואקולוגיים וללא רעלים. מייסד היוזמה מספר כי היוזמה הוקמה עקב התעניינות מצד צרכנים שדוגלים באותה אידיאולוגיה.

חמשת מקרי ההצלחה הללו מוכיחים לכולנו שהיזמות החברתית מגיעה מתוך מודל עסקי שמתורגם להצלחה חברתית ומעניק ליזמים רווח רגשי ורווח כלכלי כאחד.



Comments


bottom of page